2015. már 11.

{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Kedvenc édesség

írta: Oláh Katalin
{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Kedvenc édesség

VKP kép

 

Új sorozatot indítok Bernyával. Csatlakoztam Szilvi kezdeményezéséhez, a Vigyázz! Kész! Posztolj!-bloggermozgalomhoz, melyek keretében kéthetente szerdán előre meghatározott témában írunk posztokat. Az ötletről Ágihanna blogger barátnőm blogján olvastam. Naná, hogy Bernyának is kell egy ilyen! Bejegyzést írni a világ legkedvesebb, és minden bizonnyal legtorkosabb kengurujának kedvenc édességéről igazán nem jelenthet kihívást...

Bernyát Cirmancs és Cirmike kávézójában csíptem el. Cirmikével beszélgetett, és közben segített neki a zárásnál. Nagyot nevetett, amikor kedvenc édességéről kérdeztem. Hiszen ő szinte bármit szeret, jelentette ki, és már sorolta is: epertorta, túrótorta, túrórudi, túrós batyu, almás rétes, házi krémes, mézes krémes, mézeskalács, fonott kalács, lekváros fánk, csokis fánk, étcsokoládé, töltött csokoládé, kávés praliné, konyakmeggy, nutellás palacsinta, Sacher torta, tiramisu, madártej, képviselőfánk, isler, gesztenyepüré, somlói galuska, és saját találmánya, a cicabatta. Alig győztem jegyzetelni a sok finomságot. A végén finoman figyelmeztettem, holnap délig kell megírni a bejegyzést, és lassan a végére kell érjen a felsorolásnak. Sőt, a legjobb az volna, ha tudna mondani csupán egyetlenegyet. Ne lógjunk a sorból rögtön az első bejegyzésünknél. Hosszasan elgondolkozott, és végül kibökte, hogy akkor legyen a házi krémes, karamell fondant-nal a tetején. A lelkemre kötötte, le ne hagyjam a karamell fondant-t, és mindenképpen írjam meg, hogy csakis a valódi vaníliával és friss tojással készült krémes krémje a kedvence. Megígértem neki.

Később aztán felhívott, legyen inkább mégiscsak a cicabatta. Azt ugyanis ő alkotta meg a barátainak, Cirmancsnak és Cirmikének ,hálája és szeretete jeléül. Bernya ugyanis értett a cukrászmesterséghez. Tappancsosi Dömötörnél, a város ismert cukrászmesterénél tanult, és igen tehetségesnek tanítványnak bizonyult. De psszt, ez titok! Nemsokára mindenre fény derül!

 

Szólj hozzá

VKP Bernya mindennapjai